Leisti

Aviacijoje saugumas visad buvo, yra, ir išliks aukščiausias prioritetas. Pandemijai smarkiai paveikus aviaciją bei mūsų keliavimo įpročius, pakvietėme oro bendroves, vykdančias skrydžius į Lietuvą ir iš jos, trumpam interviu apie tai, kaip jos prisitaikė prie pakitusios realybės, kokios papildomos saugumo priemonės buvo įdiegtos, bei ką gi žada artėjantis vasaros sezonas.

Skaitykite pirmąjį ciklo „Prieš skrydį: penki klausimai“ interviu su bendrovės „airBaltic“ vadovu Martinu Gaussu.

Primename, jog informaciją apie kryptis iš Lietuvos oro uostų rasite čia.

Taip pat galite prenumeruoti mūsų naujienlaiškį čia ir gauti aktualią informaciją apie kryptis ir jų pokyčius tiesiai į savo el. pašto dėžutę.


Aviacijoje saugumas visada buvo ir išlieka aukščiausias prioritetas. Kaip jūsų oro linijų bendrovė prisitaikė prie pakitusios darbo aplinkos ir kokios papildomos saugumo priemonės buvo įdiegtos?

Nuo pat pandemijos pradžios „airBaltic“ sėkmingai savo veikloje pritaikė įvairių papildomų saugumo priemonių ir laikėsi visų rekomendacijų ir ribojimų, kuriuos buvo įvedusios vietos institucijos. Mūsų keleivių, darbuotojų bei plačiąja prasme – visuomenės – saugumas ir sveikata yra neginčijamas prioritetas.

„airBaltic“ keleiviai ne tik privalo dėvėti apsaugines veido kaukes viso skrydžio metu, bet ir patys lėktuvai yra papildomai valomi bei dezinfekuojami. Daugiau informacijos apie mūsų naujas saugumo priemones galite rasti „airBaltic“ tinklalapyje.

Keleivius raginame dar prieš kelionę pasidomėti oficialiuose šaltiniuose, kokie gi reikalavimai galioja oro uostuose bei svečiose šalyse. Taisyklės kiekvienoje šalyje kinta dažnai, todėl įsitikinkite, kad jūs turima informacija yra naujausia, ir kelionė praeis sklandžiai.

Kalbant apie sveikatos apsaugą, kuo keliavimas lėktuvu skiriasi nuo kitų transporto priemonių?

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) teigimu, rizika užsikrėsti bet kokia oru sklindančia liga lėktuve yra minimali. Oro kokybė orlaivio salone yra nuodugniai kontroliuojama, o pats oras lėktuve vėdinimo sistemų pagalba yra visiškai pakeičiamas 20-30 kartų per valandą. Dauguma šiuolaikinių lėktuvų, įskaitant mūsų naudojamus „Airbus A220-300“, naudoja aukšto pajėgumo HEPA filtrus, kurie užtikrina aukščiausio lygio recirkuliuoto oro kokybę orlaivio salone.

Daug žmonių turi keliauti dėl neatidėliotinų, svarbių priežasčių, todėl šiandien aviacija yra neabejotinai saugiausia transporto rūšis. Kaip ir visi profesionalai, dirbantys aviacijos industrijoje, taip ir mes čia, „airBaltic“, esame pripratę dirbti aukšto saugumo aplinkoje. Tai mes tik darkart įrodėme per pastaruosius metus, kuomet turėjome reaguoti greitai ir įdiegti papildomų priemonių siekiant užtikrinti mūsų kolegų bei keleivių saugumą.

Dalis žmonių Baltijos šalyse vis dar baiminasi, jog aviacija prisideda prie viruso plitimo, nors įvairūs tyrimai nerodo jokios koreliacijos tarp to, kiek susirgusių žmonių atkeliauja į šalį, ir to, kaip virusas joje plinta. Dar 2020-ųjų spalį Europos Komisija ragino šalis-nares atnaujinti laisvą žmonių judėjimą. Aviacija jau prisitaikė prie naujosios realybės, o skristi lėktuvu šiandien yra, be abejonės, saugiausias būdas keliauti.

Prieš pandemiją buvome įpratę pakankamai iš anksto rezervuoti keliones, tarkime – pusmetį prieš skrydį. Tačiau įsigaliojus daugybei skirtingų keliavimo taisyklių, planuoti kelionę tapo kur kas sudėtingiau. Ar galėtumėte papasakoti, kaip pasikeitė jūsų bilietų rezervavimo procesas? Kokias papildomas priemones pritaikėte, kad skrydžio bilietą ketinantys pirkti keliautojai jaustųsi labiau užtikrinti?

„airBaltic“ aktyviai informuoja savo keleivius apie naujausius kelionių reikalavimus oficialiame tinklalapyje, socialiniuose tinkluose, elektroniniais laiškais ir kai kuriais atvejais – SMS žinutėmis. Nors keliautojai raginami pasidomėti, kokios naujausios taisyklės galioja jų kelionės metu, jei kyla neaiškumų – jie visad gali susisiekti su mumis.

Siekdami mūsų keleiviams suteikti papildomo lankstumo, praėjusią vasarą pristatėme naujus bilietų tipus. Reaguodami į mūsų keleivių poreikius, pristatėme naują „Green Plus“ bilieto tipą, kuris puikiai tiks keliautojams, ieškantiems ne tik patraukliausių kainų, bet ir į rezervaciją įskaičiuoto registruoto bagažo.

Jei visgi dėl Covid-19 jūsų skrydis yra atšaukiamas anksčiau nei 14 dienų iki numatyto skrydžio, „airBaltic“ siūlo keleiviams pakeisti skrydžio datą ir pasiekti kelionės tikslą kitu skrydžiu. Keleiviai taip pat gali paprašyti grąžinti sumokėtus pinigus, sumą paverčiant dovanų kuponu ar pervedant pinigus bankiniu pavedimu.

Aviacijoje yra posakis, jog nepaisant to, koks oras šiuo metu yra čia, ant žemės – virš debesų saulė šviečia visada. Kaip jūsų oro linijų bendrovė vertina ateinančią 2021-ųjų vasarą?

Žmonės pasiilgo kelionių. Tą mes labai aiškiai pamatėme praėjusią vasarą, kuomet šalių sienos atsivėrė, poilsinės kelionės vėl buvo įmanomos, ir kartu skrydžių paklausa atsistatė pakankamai greitai. Toks pat scenarijus pasikartos kai bus saugu atšaukti galiojančius ribojimus. Vadovaudamiesi skirtingais atsigavimo scenarijais, mes jau pasiruošėme ateinančiai vasarai ir iš Rygos keliautojams galėsime pasiūlyti daugiau nei 75 kryptis. Kai grįšime prie stabilios ir reguliarios veiklos, mes ir vėl galėsime skatinti Baltijos šalių ekonomikas ir taip padėti vietos verslams.

Galiausiai, kokią žinutę norėtumėte perduoti jūsų esamiems ir būsimiems keleiviams?

Pagrindiniai faktoriai, kurie ateityje mums vėl leis keliauti, bus vakcinos, sveikatos apsaugos ir saugumo priemonės, taip pat bendras mūsų visų solidarumas ir atsakomybė. Šiandien, kai poilsinės kelionės yra negalimos, mes ir toliau užtikriname būtinąjį susisiekimą į visas Baltijos šalių sostines. Siūlome tiesioginius skrydžius iš Vilniaus, Rygos bei Talino į didžiuosius Europos verslo centrus bei didžiuosius tranzitinių skrydžių oro uostus. Likime sveiki ir žinokime, kad mūsų svajonės vėl keliauti greitai išsipildys

Paskutinė atnaujinimo data: 2021 03 18

Susijusios naujienos

Prieš skrydį: penki klausimai „Ukraine International Airlines“
Plačiau
Prieš skrydį: penki klausimai „Wizz Air“
Plačiau
Prieš skrydį: penki klausimai „SAS - Scandinavian Airlines“
Plačiau
Atgal