Leisti

Lapkritį per Lietuvos oro uostus keliavo beveik 392 tūkst. keleivių, aptarnauti 3728 skrydžiai. Lapkritį pavyko atstatyti 79 proc. priešpandeminio keleivių srauto (2019 metų to paties mėnesio). Tuo tarpu krovinių pervežimas net lenkia 2019 metų analogiško mėnesio rezultatus – krovinių apimtys išaugo 28 proc. Pasak aviacijos ekspertų, lapkričio mėnesio rezultatai indikuoja apie tai, kad sektorius pagal visas statistikos kategorijas grįžta į įprastas sezoniškumo vėžes.

„Viena svarbiausių tendencijų, kurią stebime yra ta, kad keliautojų srautas toliau lieka sąlyginai aukštame lygyje ir taupyti kelionių sąskaita žmonės tikrai nepradėjo. Antra, pandemija sujaukė įprastą aviacijos sezoniškumą, privertė oro bendroves planuoti labai trumpais laiko intervalais, baiminantis neapibrėžtumo visoje rinkoje, tačiau jau pastebime, kad ilgalaikis sezoniškumas ir ilgalaikis planavimas, pasiruošimas būsimam vasaros laikotarpiui grįžta. Kaip ir įprasta - lapkritį keliauja šiek tiek mažiau žmonių, o artėjant metų pabaigos šventėms, auga krovinių apimtys, pastarasis rodiklis pastarąjį mėnesį buvo net 28 proc. didesnis”,  – pasakojo Tomas Zitikis, Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas.

Jis patikslino, jog per Vilniaus oro uostą praėjusį mėnesį pergabenta beveik 1,5 tūkst. tonų krovinių, per Kauno oro uostą – 421 tona, per Palangos oro uostą – beveik 11 tonų. Palyginimui, 2019 m. per Vilniaus oro uostą pergabenta 1,3 tūkst. tonų krovinių, Kauno – 256 tonos, Palangos oro uoste pergabenta krovinių dalis nesiekė 1 tonos.

T. Zitikio teigimu, sezoniškumas pastebimas ne tik krovinių pergabenimo srityje, bet ir analizuojant augantį keleivių srautą.

„Europos aviacijos rinkoje įprasta, kad lapkritį, lyginant su vasaros ar ankstyvo rudens mėnesiais, keliauja šiek tiek mažiau keleivių. Tai buvo būdinga priešpandeminei aviacijai, šias tendencijas pastebime ir šiemet. Pastebime vis daugiau ženklų, kad aviacija grįžta prie įprastų ciklų – keleivių srautas išauga vasarą, krovinių  - žiemos laikotarpiu. Tiesa, net ir šiek tiek sumažėjus keleivių srautui, Kauno oro uostas toliau lenkia priešpandeminius rezultatus, tai išskirtinai geras rezultatas, kuris iliustruoja greitą augimo tempą“,  – sakė T. Zitikis.

Lapkritį keleivių srautas Kauno oro uoste augo apie 1 proc. lyginant su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, o skrydžių skaičius augo net 7 proc.

Anot eksperto, gruodžio mėnesį matysime itin aktyvų šventinio periodo keliavimą, kai kurios oro bendrovės taip pat jau indikuoja, kad bilietų pardavimai šių metų pabaigai kai kuriais atvejais net viršija analogišką mėnesį 2019 metais ir žmonės kelionių sąskaita netaupo.

Keleivių ir skrydžių statistika Lietuvos oro uostuose

T. Zitikio teigimu, lapkričio mėnesį Lietuvos oro uostuose pavyko atstatyti 79 proc. keleivių ir 78 proc. skrydžių srauto. 2019 m. keleiviams buvo siūloma 80 krypčių, 2021 m. – 75, šiemet – 66.

Vilniaus oro uoste lapkričio mėnesį pavyko atstatyti 73 proc. priešpandeminio keleivių srauto. Praėjusį mėnesį per šiuos oro vartus keliavo 280 tūkst. keleivių. Palyginimui, 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu Vilniaus oro uoste keliavo 383 tūkst. keleivių, o pernai – 225 tūkst. Šiame oro uoste pavyko atstatyti ir 71 proc. skrydžių. 2021 m. ir 2022 m. lapkritį aptarnauta 2,6 tūkst. skrydžių, kai 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu šis skaičius siekė beveik 3,7 tūkst.

Kauno oro uostas ir toliau lenkia priešpandeminius rezultatus: lapkričio mėnesį per Kauno oro vartus keliavo kiek daugiau nei 87 tūkst. keleivių, aptarnauti 806 skrydžiai. 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu aptarnauti 86 tūkst. keleivių ir 753 skrydžiai, o 2021 m. lapkritį per šį oro uostą keliavo daugiau nei 72 tūkst. keleivių, aptarnauti 762 skrydžiai.

Atsigavimas vyksta ir Palangos oro uoste. Praėjusį mėnesį Palangos oro uoste keliavo daugiau nei 24 tūkst. keleivių, čia aptarnauti 294 skrydžiai. Palyginimui, 2019 m. per šį oro uostą keliavo beveik 27 tūkst. keleivių, aptarnauti 366 skrydžiai, pernai tuo pačiu laikotarpiu keliavo 11 tūkst. keleivių ir aptarnauta 214 skrydžių.

Paskutinė atnaujinimo data: 2022 12 08

Susijusios naujienos

Laukia pokyčiai Vilniaus oro uosto eismo schemoje: nuo 2024 metų pradžios pradedama parkavimo ir eismo schemos rekonstrukcija
Plačiau
Lietuvos oro uostuose startuos saulės elektrinių parkų plėtra: skelbiamas projektavimo paslaugų viešasis pirkimas
Plačiau
Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius
Plačiau
Naujovė Vilniaus oro uoste: užsisakyti norimą patiekalą galima dar namie, o atsiimti prieš pat skrydį oro uoste
Plačiau
Atgal